سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ امام زمان (عج)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  محمد حسین[121]
 

مهدی جان ، دردم از این نیست که نمی بینمت دردم از این است که شاید ببینمت ولی نشناسمت

  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 248408
کل یادداشتها ها : 166

نوشته شده در تاریخ 92/3/11 ساعت 12:7 ع توسط محمد حسین


پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت مهدی (عج) می فرماید:

" شما را مژده به ظهور مهدی می دهم که به هنگام دگرگون شدن احوال مردم و اوضاع نامساعد قیلم کند و زمین را پر از عدل و داد نماید چنانکه از ظلم و ستم پر شده باشد .ساکنان آسمان و زمین از حکومت او راضی خواهند بود "

و نیز فرمودند : " مردی از اهلبیت من خواهد آمد که نامش مطابق نام من و اخلاق او چون اخلاق من می باشد و او جهان را پر از عدل و داد می کند ."

پیامبر به فاطمه (ع) فرمود :

" دخترم ؛پروردگار جهان هفت فضیلت به ما داده است که پیش از ما به هیچ کس نداده است ؛ اول اینکه پیامبر اسلام بهترین پیامبران می باشد و او پدر تو است ؛ دوم :جانشین من بهترین اوصیا است و او شوهر تو است ؛ سوم : شهید ما بهترین شهیدان است و او عموی پدرت حمزه است ؛ چهارم : پسر عمویت جعفر (طیار ) است که خداوند در بهشت دو بال سرخ فام به وی عطا فرماید تا در بهشت پرواز کند ؛ پنجم : دو سبط این امت از ماست که حسن و حسین دو فرزند تو می باشند و به خدائی که جز او خدائی نیست مهدی این امت که (عیسی بن مریم ) پشت سر او نماز می گذارد نیز از ماست " سپس دست روی شانه حسین (ع) گذاشت و سه بار فرمود : مهدی (ع) از نسل این (امام حسین (ع) ) بوجود می آید .



قرآن مجید سوره انبیاء آیه 105 می فرماید :

ما در زبور و به دنبال ذکر نوشتیم که بندگان شایسته ما وارث زمین خواهند شد .

سوره نور آیه 55 می فرماید :

خداوند به کسانی از شما که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند وعده کرده است که آنان را در زمین خلیفه و جانشین خود کند چنانکه گذشتگان را خلافت و جانشینی بخشید .

در سوره قصص آیه 5 می فرماید :

ما اراده کرده ایم منت بنهیم بر آنان که در زمین مورد ستم واقع گشتند و آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم و در زمین جایگزین گردانیم .

در سوره صف ایه 9 می فرماید :

او خداوندی است که فرستاده خود را با هدایت و دین حق می فرستد تا بر تمامی دین ها پیروز گردد هر چند مشرکان نخواهند .



در سوره اسراء آیه 83 می فرماید :

بگو حق آمد و باطل نابود شد بدرستیکه باطل نابود شدنی است .



امام علی (ع) راجع به مهدی (عج) می فرماید : مهدی (عج) مولودیکه از نسل من است و یازدهمین فرزند م مهدی است . زمین را پر از عدل کند چنانکه از جور ظلم پر شده باشد و برای او غیبت است که در آن عده ای گمره شوند و عده ای هدایت یابند .

سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره غیبت امام زمان (عج)

پیامبر اکرم (ص) : مهدی از فرزندان من است اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است ، از نظر اخلاق و رفتار شبیه ترین مردم به من است ، برای او غیبت و حیرتی است که امتها در آن گمراه شوند ، سپس مانند شهاب ثاقب پیش اید و زمین را پر از عدل و داد نماید همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد.

امام محمد باقر (ع) از پیامبر اکرم (ص) روایت می کند که فرمود: خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا ادراک کرده و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد ، دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد ، چنین کسی در روز قیامت از رفقا و دوستان من و گرامی ترین امت من خواهد بود.



امام علی (ع) از حضرت محمد (ص) روایت می کند که حضرت فرمودند : برترین عبادت انتظار فرج است.



ابن عباس از رسول خدا (ص) روایت کرده که فرمود : علی بن ابی طالب پس از من امام امت و خلیفه من بر انان خواهد بود و قائم منتظری که زمین را پر از عدل و داد نماید همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد از فرزندان اوست و قسم به خدایی که مرا بشیر و نذیر مبعوث فرمود کسانی که در دوران غیبتش بر اعتقاد بدو ثابت باشند از کبریت احمر کمیاب ترند ؛ آنگاه جابربن عبدالله انصاری گفت : آیا قائمی که از فرزندان توست غیبت دارد؟ فرمود : به خدا چنین است تا در آن غیبت مومنان باز شناخته شده و کافران نابود شوند ، ای جابر! این امر از امور الهی و سری از اسرار ربوبی و مستور از بندگان خدا است ، مبادا در آن شک کنی که شک در امر خدای تعالی کفر است.



از امام صادق (ع) روایت است که پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود : ای علی ! بدان که شگفت انگیزترین مردم از جهت ایمان و عظیم ترین آنها از روی یقین ، مردمی هستند که در آخرالزمان خواهند بود پیامبر را ندیده اند و از امام نیز محجوبند ، اما به سوادی که بر بیاضی رقم خورده است ایمان دارند.



-----------------------------



سخنانی از امیرالمومنین علی(ع) در رابطه با حضرت مهدی (عج) :



1- از حضرت روایت است که فرمودند: او همانند خورشیدی که از مغرب طلوع می کند. بین رکن و مقام ظاهر شده و زمین را پاک کرده و ترازوی عدالت را وضع می کند. دیگر کسی به کسی ستم نمی کند.



2- صاحب بیرق محمدی و بنیانگذار دولت احمدی می آید در حالی که شمشیر به دست اوست و وی جز سخن راست بر زبان جاری نمی کند و زمین را مهد آرامش قرار داده و احکام واجب و مستحب اسلام را زنده می کند.



0- در آخرالزمان که روزگار سخت شده و مردم در جهل فرورفته اند خداوند مردی برگزیده را روانه می سازد که او را به وسیله فرشتگان خود تایید نموده ؛ و یارانش را محافظت کرده و وی را با آیات و معجزات یاری نموده و بر سراسر زمین مسلط می سازد تا همگان در برابر او خواه ، ناخواه تسلیم شوند. زمین را از قسط و عدالت و نور و برهان پر می کند. شرق و غرب جهان تحت تسخیر و تسلط او در می آیند. در روی زمین کافری نمی ماند جز آن که ایمان بیاورد و شخص ناشایسته ای نماند جز آن که به تقوی رو بیاورد.

منبع:وبلاگ امام زمان








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ