سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ امام زمان (عج)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  محمد حسین[121]
 

مهدی جان ، دردم از این نیست که نمی بینمت دردم از این است که شاید ببینمت ولی نشناسمت

  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 248416
کل یادداشتها ها : 166

نوشته شده در تاریخ 92/3/17 ساعت 4:32 ع توسط محمد حسین


به دنبال نور

وقتی از نور سخن می گوییم ناگهان نگاهمان به سمت خورشید که منبع نور هستی است جلب می شود و یا نورهای مصنوعی دست ساز بشر ما را به خود رهنمون می سازد که باعث روشنایی و دیدن اطرافمان می شود و چه نعمت بزرگی است نور که اگر نبود ما در ظلمت و تاریکی بودیم و اصلاً وجودمان بی معنی بود.

اما جدای از این نورهایی که ما می بینیم نورهای دیگری نیز هستند که اهمیت آنها از این نورها بیشتر است و خداوند متعال که خالق نور است خود نور واحد و روشنی بخش جهان هستی است همانطور که در قرآن سوره ای به نام نور داریم و خداوند در آنجا خود را نور واحد معرفی می کند آنگاه که می فرماید(الله نورالسموات و الارض) و تاکید می کند که همه هستی در برابر پرتو او ذره ای هستند و این عظمت این هستی و آفردیگار آن را نشان می دهد.

البته خداوند در قرآن کریم تاکید می کند که انسان خلیفه او بر زمین و انواری از نور او در کالبد این انسان خاکی است که اگر تلاش کند و همت بگمارد می تواند نوری از انوار خداوند در جهان شود و تشعشات آن باعث نور در جهان آفرینش شود و به مقام خلیفه اللهی در زمین و در آسمان به قاب قوس اوعدنا برسد.

و همین است که پیامبران،امامان و اولیا الله هستند که به این مقام معنوی می رسند و جز نور خدا هیچ نور دیگری در آنها اثرگذار نیست و هیچ ظلمتی انوار نور آنها را نمی تواند پنهان نماید و از اولیا شهدا به این مقام رسیده اند که در نزد خدا روزی می خورند و همیشه زنده و جاویدان هستند و به قول سید شهیدان اهل قلم آوینی مپندارید که شهدا مرده اند بلکه آنان زنده اند و زمان ما را با خود برده است و ما خاموشانیم.

بله اگر می خواهیم که بدنبال نور باشیم یکی از راه ها دنبالروی از شهدا و حرکت در خط آنان است و به فرموده امام خامنه ای عزیز شهدا ستاره اند باید راه را با این ستارهای نورانی پیدا کرد و حضور در راهیان نور یعنی حرکت به سوی پیدا کردن نور واقعی و گرفتن انرژی از او برای ادامه راه و چه زیبا نامی برای این اردو که راهیان نور نام گرفته است و همه در تلاش هستند که به دنبال نور بروند و به روشنایی برسند...

سرزمین های نور،مکان های مقدسی است که در آنجا اولیا خدا زیسته اند و با دریافت انوار الهی به سوی پرکشیده اند و خدایی شدند و دیگران را نیز دعوت به این راه روشن نمودند.

مناطق عملیاتی،شرهانی،فتح المبین،شلمچه و هویزه مکانهایی نورانی و معراج سعادت انسان هایی شدند که راه را از بیراهه با نور ایمان و اخلاص درک کردند و با نور خود بر تاریکی های درونی و برونی فائق آمدند و جاودانه شدند...

اکنون ما نسل هایی که آن شرایط را درک نکرده و انسان های آن زمانه را ندیده و اکنون نیز بسیاری از آنان در گوشه اذلت هستند را ندیده ایم خود می رویم تا این نورهای مقدس را از معراجشان درک کنیم و با آنان عهد و پیمان ببندیم که از راه روشن و نورانی آنان که راه انبیا و امامان و اولیا است پیروی و همه را دعوت به این نورها می کنیم تا دل زنگار گرفته خود را به سیقل تشعشات این انوار الهی پاکیزه نموده و زندگی ای دوباره را آغاز نمایند و امیدواریم که شهدا که دعوت کننده ما به این راه هستند از ما راضی باشند و ما را در دیا و آخرت در برابر هجمه های شیاطین بیرونی و درونی حفظ و حراست کنند و برای ما دعا کنند تا سربازان شایسته ای برای آقا امام زمان(عج) و حکومت جهانی اسلام باشیم.....








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ